Rolnicze Informacje...
 
Notifications
Clear all
Rolnicze Informacje techniczne
Group: Registered
Joined: 2021-09-16
New Member

Signature

Nie trzeba dodawać, że wprowadzenie nowych ciągników serii 5 Deutz-Fahr podyktowane było przede wszystkim koniecznością dostosowania się do obowiązujących norm emisji spalin, ale jednocześnie stało się przyczółkiem do wprowadzenia kilku ulepszeń. Ta praktyka stosowana jest przez większość producentów maszyn rolniczych.
Odwiedź specyfikacje maszyn rolniczych
Sama jednostka napędowa ciągnika – autorski silnik o nazwie FarMotion – pozostała taka sama. Jest to 4-cylindrowy silnik o pojemności 3,9 litra z katalizatorami DPF i SCR. Układ SCR został umieszczony w rurze wydechowej, co niestety musiało znacznie zwiększyć jej średnicę. To element, dzięki któremu na pierwszy rzut oka można odróżnić nową „piątkę” od obecnej.
Tłumik znajduje się przed prawym przednim słupkiem kabiny i nie ogranicza znacząco widoczności. Inne elementy, takie jak filtr DPF i DOC, zgrabnie mieszczą się pod maską.
Silnik Deutz-Fahra 5105 GS generuje 107 KM mocy maksymalnej. Podobnie jak w innych modelach tej serii, nie ma dodatkowej mocy typu „power boost”, więc to, co jest dostępne po wciśnięciu pedału gazu – jest praktycznie dostępne – w każdej chwili.
Swoją drogą muszę przyznać, że 107-konny Deutz dość szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu i jest dość elastyczny. Start na drugim biegu (w którym po przyśpieszeniu praca odbywała się z prędkością do 12 km/h) z opuszczoną broną talerzową o szerokości 2,8 m nie stanowił większego wyzwania.
Przyciski tempomatu są również pomocne podczas pracy. Za ich pomocą można łatwo zaprogramować 2 prędkości obrotowe silnika oraz je aktywować lub dezaktywować. To proste, ale praktyczne akcesorium, które warto mieć.

Social Networks
Member Activity
0
Forum Posts
0
Topics
0
Questions
0
Answers
0
Question Comments
0
Liked
0
Received Likes
0/10
Rating
0
Blog Posts
0
Blog Comments
Share:
close
open